AI לכתיבה ברשתות החברתיות ואיפה אני נכנסת לתמונה?

ברור שכולנו רוצים לחסוך זמן, לשפר ביצועים ולהיות בכל מקום בו זמנית. לכן, יותר ויותר עסקים בינוניים, גדולים, ועסקים עצמאיים מגלים את הקסם שבכתיבה מבוססת AI. פוסט נכתב בשתי שניות, יש הצעות לניסוחים, תזמון אוטומטי, האשטגים שנשלפים ברגע. נשמע מושלם, לא?

אבל אם נעצור רגע ונשאל:
האם זה מרגש? האם זה מדויק? האם זה מצליח באמת לגעת באנשים? כמו שהתכוונתם…..?
כאן מתחילה השיחה האמיתית.

בינה מלאכותית לאינסטגרם

כשהמכונה כותבת אבל הלב לא מעורב

כבר הבנתם שבינה מלאכותית יודעת היום להוציא טקסטים. לפעמים מרשימים למראה, לפעמים אפילו קולעים במבנה. אבל הרשתות החברתיות הן לא לוח מודעות טכנולוגי. הן מרחב שבו אנשים מחפשים חיבור, הזדהות, השראה. פוסט אוטומטי לא יודע אם הבוקר הזה התחיל סוער, אם הקהל שלך עייף משיווק אגרסיבי, או אם היום הכי נכון הוא דווקא חמישי בצהריים. הוא לא יודע מתי לשתוק ומתי לומר את המילים הנכונות בדיוק כשצריך.

השילוב האנושי - טכנולוגי הוא לא טרנד הוא כורח המציאות

אני משתמשת ב – AI  כמעט בכל יום ככלי, לא ככותב.
הוא עוזר לי לזהות מגמות, להפיק רעיונות, לקצר תהליכים.
אבל מי שמחליטה מה ייכנס לפוסט, באיזו שפה, לאיזה קהל, ומאיזה רגש – זו אני.

כותבת התוכןהאדם.
זו שמבינה מה הלקוח שלך מחפש, מה יעצור את הגולל בעין, ומה יהפוך שורה אחת להזמנה לשיחה.

כתיבה לרשתות היא לא רק ניסוח, היא תחושת בטן מדויקת

בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, אין לך הרבה שניות לתפוס תשומת לב.
הפוסטים צריכים להיות חדים, אבל גם חכמים. רגישים, אבל לא מתנצלים. כתובים בשפה שיווקית, אבל לא מרוחקת.
וכאן, בדיוק כאן, המקום שבו מכונה נעצרת והאדם ממשיך.

שאלות שאנשים שואלים אותי והתשובות שאני נותנת

ש. למה לי לשלם על כתיבה כשאני יכול לייצר פוסטים עם AI בחינם?
ת. כי תוכן שנכתב בחינם לרוב גם מרגיש ככה. ה – AI יציע משפטים כלליים, שבלוניים, שנשמעים "בערך כמו כולם".
אני, לעומת זאת, כותבת תוכן שמבוסס על העסק שלך, הקהל שלך, המטרות שלך. תוכן שמבדל אותך ולא מדביק אותך לעדר.

ש. אבל AI משתפר כל הזמן, למה לא לסמוך עליו?
ת. נכון, הוא משתפר. אבל אין לו ניסיון אנושי, אינטואיציה, או הבנה רגשית.
אין לו מושג מתי לשבור את הכללים כדי לבלוט, או איך להתאים את הטון לתקופה מסוימת או לאירוע שקרה השבוע.
AI עובד לפי מה שהיה ואילו אני כותבת לפי מה שקורה עכשיו ומה שצריך לקרות הלאה.

ש. האם את משתמשת ב -AI  בעצמך?
כן. ככלי עבודה תומך. אני משתמשת בו כדי לחפש רעיונות, להרחיב נקודות מסוימות, או לבדוק ניסוחים. כמו כן אני נעזרת בו על מנת לבצע מחקרים עבור התכנים שאני כותבת ללקוחותיי, מאתרת מקורות חשובים מרחבי הרשת ועוד.
אבל התוצאה הסופית היא תמיד שלי. כתיבה חיה, אנושית, שנכתבת בידיים אמיתיות ולב פתוח.

ש. מה היתרון הכי גדול שלך לעומת  AI?
אני רואה את העיניים. שומעת את רחשי הלב. קוראים לזה – "מבינה אנשים".
אני כותבת מתוך הקשבה, מתוך רגש, מתוך זיהוי מדויק של הקצב, הסאבטקסט, הכוונה.
אני יודעת מתי לא לכתוב, מתי לקצר, מתי להעמיק ובעיקר, איך להפוך פוסט אחד למפגש אמיתי עם הלקוח.

בשביל המילים ובשביל ההבדל

אני לא מציעה תוכן גנרי.
אני לא מדביקה תבניות.
אני יושבת על כל פסקה, על כל פתיח, על כל CTA (Call To Action / קריאה לפעולה) כאילו זה העסק שלי (ובמובנים מסוימים, זה באמת כך).

גם כשאני משתמשת בכלים ומחוללי טקסט AI הם רק "הקומה הראשונה". את "הקומה השנייה והשלישית" אני בונה בעצמי עם הקול שלך, עם מהות המותג שלך, עם המסרים שהכי חשוב לך להעביר.
מעל עשור של כתיבה שיווקית, עם לקוחות מכל קצוות הקשת, מעסקים קטנים ויצירתיים ועד חברות ותאגידים, לימדו אותי לזהות את הסיפור המדויק, להלביש עליו מילים מדויקות עוד יותר, ולגרום לו לפגוש את האנשים הנכונים.

אני מביאה לעבודה לא רק כישרון כתיבה, אלא הקשבה, רגישות, הבנה עמוקה של אסטרטגיה שיווקית, ויכולת להפוך כל תוכן לחוויה של חיבור.

רוצה שהרשתות החברתיות שלך ייראו כמו המשך ישיר של העסק ולא כמו פיד שבלוני? בוא נדבר.
אני כאן כדי לכתוב עבורך תוכן שפוגש אנשים. באמת.

אז מה הסוד? פשוט לנסות. להתיידד עם הכלים, לשחק, לערוך, לטעות ולגלות שהם לא מחליפים אותך. הם רק נותנים לך יד קטנה בדרך אל המילים.

וזה? זה כבר הקסם האמיתי.