לשבור את הקרח. פגישה ראשונה

פגישה ראשונה.....לחץ אה???

סיימתם לפני דקה וחצי את הלימודים, ההתרגשות והחששות מתחילים לבצבץ להם מתחת לפני השטח והדבר הראשון שאתם הכי מצפים לו הוא הפגישה הראשונה. ישנם הרבה מחסומים וסימני שאלה לקראת מה אנו הולכים בפגישה ראשונה, מי יהיה אותו אדם, אותם אנשים שיפתחו לנו את הדלת ומה נראה כשניכנס?

הדברים הללו לא תמיד עולים לדיון בתקופת הלימודים ולכן חשוב לדעת שיש וצריך להתכונן לפגישה כזו עוד לפני שהדלת נפתחת כאשר מומלץ שמקריות לא תהיה חלק ממנה.

אז איך בעצם מתחילים להתכונן לפגישה הראשונה שלכם עם לקוח פוטנציאלי, כיצד תרשימו אותו באופן כזה שירצה להמשיך אתכם הלאה, ולסגור אתכם את הפרויקט שלו/ה?

אגלה לכם סוד.

לפגישה ראשונה יש להתכונן כל הזמן. הכוונה, מבכל פעם בו אתם קמים בבוקר ויוצאים לקראת היום המצפה לכם, אתם אמורים להיות מוכנים לפגישה ראשונה, גם כזו שלא מתוכננת לכם בלו"ז, פגישה ראשונה יכולה לבוא בכל רגע נתון או לא ואסביר.

מהרגע שבו החלטתם "ללכת על זה" ולהיות מעצבי פנים עצמאיים, אתם למעשה הופכים להיות מוצר שאותו אתם, צריכים לשווק/ למכור/ לפרסם, ולכן, כמו המוצר הקלאסי, עליכם להיות ערוכים לקראת רגע המכירה ז"א הרושם הראשון והנכון לכם.

נניח שצלחתם את שיחת הטלפון הראשונה ותיאמתם מועד לפגישה ראשונה- פגישת היכרות. מה להכין לפגישה?

שובר קרח- מגזינים וספרות מקצועית בתחום העיצוב והאמנות.

מסייע מאד בהבנת הכיוון העיצובי והסגנון של הלקוחות- מעצב פנים טוב יודע לתרגם כל צורה, צבע, וחומר לכדי סגנון מותאם ללקוח הן פונקציונאלית והן עיצובית.

מניפת צבעים- מקל על הלקוחות להתמקד יותר לרעיון הצבעים השולטים בבית ולחיבור נכון ביניהם בחללים השונים.

מטר ידני/אלקטרוני- באם ניתן לקחת מידות עבור החלל הנדרש, מומלץ לעשות זאת במעמד הפגישה, כך תוכלו לחשב את הצעת המחיר בהתאם למ"ר.

מחברת כתיבה- לא צריך להגיד למה, נכון??

מחשב נייד- באם ביצעתם עבודות עיצוב כאלו או אחרות למכרים/ משפחה/ חברים (בהנחה שצילמתם לתיק העבודות- גם זה שיעור בפני עצמו), הציגו אותם במעמד הפגישה הראשונה, גם אם לדעתכם "זה ממש קצת" "זה היה לאמא/ חברה שלי ולכן...", זוהי הצהרת כוונות ויכולות טכניות ללקוחות הפוטנציאליים וחשוב להשתמש בה ככלי שיווקי.

הכל תלוי בגישה שלכם כיצד להציג את עצמכם

חיוך . פשוט. 🙂

1. רשמו את פרטי הלקוחות וכתובת המגורים, ציינו אם בית פרטי/ דירה/ עסק.

2. העלו רשימת שאלות לבניית פרוגרמה ראשונית, כזו שתוכלו לבנות על פיה הצעת מחיר.

3. שיווק ומכירה- הכינו מראש כרטיס ביקור ודף פרופיל עם לוגו אותם הכניסו למעטפה והשאירו ללקוח בתום הפגישה.

4. הקפידו על מסגרת זמן מודגרת בראש- ציינו זאת בשיחת הטלפון המקדימה.

5. סיימו את הפגישה בחיוך ולחיצת יד, עדכנו כי הצעת המחיר תועבר לא יאוחר מ- 24 שעות- אין צורך למהר.

מה שצויין למעלה מתייחס רק להכנה המקדימה לפגישה ברמה הפיזית וברמה הנמטלית.

כמובן שיש להיערך גם לתוכן ולאופן ניהולה של הפגישה, להכין הצעת מחיר, לבצע מעקב ועוד כהנה וכהנה עד לסגירת הפרויקט (לא תמיד מצליח, אגב...)

אז אם תרצו לדעת כיצד לעשות את זה נכון, כיצד להיערך לרגע הזה, כיצד לצלוח אותו באופן יעיל ומקצועי ולתפור אותו לסגירת פרוייקט,

צרו קשר, ניפגש ללא התחייבות ויחד נתחיל לזוז.

להתראות בשבילים,

דפנה