ייחודיות

כמי שיצאה לדרך עצמאית לפי כך וכך וכך שנים, תחילת הדרך היתה לא פשוטה כלל וכלל. בין הדברים שהיו חסרים לי היה אופן ההתנהלות בפגישת עבודה ראשונה בין אם היתה זו פגישת היכרות ובין אם פגישת ייעוץ. הגעתי לזו ולזו עם תכנית שנבנתה על סמך אינטואיציה אישית שלא תמיד התיישבה עם המצב הקיים והרגשתי כי חסרה לי הכוונה מקצועית אשר תמקד אותי בעיקר ולא בתפל, שאדע אילו שאלות עליי לשאול על מנת לבנות הצעת מחיר מיטבית עבור הלקוח הפוטנציאלי, מה שפת הגוף שלי משדרת, מה עלי להכין ועוד ועוד ועוד ועוד כיום אני יודעת בוודאות כי אם היתה לי הכוונה שכזו, (במכללה שבה למדתי ומחוצה לה) היו נחסכים ממני תסכולים רבים, אנרגיה, זמן וכן, גם כסף.....
בדיוק מתוך אותם המקומות הללו של חוסר הוודאות הראשוני יצרתי את "ארגז הכלים".
על אותם המקרים ואותן הסיטואציות שביקשתי להכין את המאומנים שלי לקראתן. חלק מתהליך הליווי המקצועי של "ארגז הכלים" עוסק בין היתר בפגישות ראשונות עם לקוחות אמיתיים ובפועל אני מלווה אותם מהצד, מכינה אותם לפני כן לכמה תרחישים ולשאלות שיתקלו בהן.
מעבר להתרגשות בפגישה הראשונה ומתוך תחרות על "ליבו " של הלקוח הפוטנציאלי, חשוב מאד לתת דגש על מקוריות עיצובית וטכנית. חשוב לעשות את ה- WOW ללקוח, זה שבזכותו נבלוט על פני שאר המתחרים, על מנת שירצה לשכור את שירותינו.
נוח לכל אחד ללכת על בטוח, לתת תשובות לא מסכנות, מרובעות ובסופו של דבר "להיות כמו כולם" (אפילו ללא מרכאות). מצפים מאיתנו, המעצבים, להיות מקוריים, ייחודיים, סוג של ממציאים ואפילו קוסמים לעיתים,‎‏ אני תמיד אומרת שגם קסם, מקוריות וייחודיות צריכים רגע של מחשבה ולכן לשלוף תשובות אוטומטיות על "הנמכת תקרה תאורה נסתרת, נישה ל TV, בריקים עד אין סוף" ועוד ועוד, מעמיד אותנו יחד עם כולם ולכן מומלץ לתת רגע למחשבה לחלחל, ואז לצאת עם תשובה מקורית ייחודית שנותנת פתרון מרגש יותר ומעניין יותר מאשר האחרים. כהכנה לפגישות שכאלו אני מבקשת מהמאומנים שלי לצאת ולחקור כל דבר כל הזמן בכל מה שקשור לחומר צורה וצבע, מקומות, אנשים, ספקים, אנשי מקצוע, לדעת מה יוצא מה נכנס מה חדש ומה ישן והכי הכי חשוב: תמיד, אבל תמיד להקשיב ללקוח שמולך, לא רק למה שנאמר, אלא גם למה שלא.
אני מאחלת לעצמי להצליח להעביר את כל אלו ואף יותר לכמה שיותר מעצבים מתחילים על מנת שיהיו מעצבים טובים, חזקים ובעיקר מקוריים!!!