הצעת המחיר. מה היא טומנת בחובה?

אחד הדברים המורכבים יותר בתחום שלנו, הוא התמחור.

הצעת המחיר.

איך ניגשים אליה ומהם מרכיביה?...

אם אתם שואלים את עצמכם את השאלות הללו, אל דאגה, אתם לא לבד.

השאלה הזו חוזרת על עצמה לאורך כל הזמן במקצוע, גם למעצבים וותיקים עולות שאלות תמחור בנוגע לתחום/ נישה שלא עסקו בהם, בטח ובטח שהתמחור מעסיק מעצבים בתחילת הדרך.

אז הנה כמה טיפים חשובים על מנת לקבל מושג על התהליך.

ראשית עליכם להבין כי הצעת המחיר לא מתחילה לאחר הפגישה עם הלקוחות בה נתבקשתם לתת מענה לצרכים פונקציונאליים ועיצוביים אלא עוד הרבה לפני כן.

הבנת מרכיבי הצעת המחיר שלכם מתחילה בעבודת מחקר עמוקה עוד לפני שאתם מקבלים את הטלפון הראשון, כן כן, ממש כך. ואסביר:

על מנת להיות מסוגלים לתמחר את עצמכם, עליכם להבין ראשיתו של דבר מהו סל השירותים אותו אתם מציעים.

כוונתי היא כי מגוון השירותים בתחום העיצוב הינו רחב ועליכם לדעת האם תהיו מוכנים לתת מענה גם על "חלקי עבודה" ולאו דווקא רק על פרויקט קלאסי מלא של תכנון ועיצוב פנים.

אז בואו ונעלה על הכתב את אותם השירותים עליהם מדובר.

1. פגישת ייעוץ לפי שעה (עיצוב פנים/ הום סטיילינג).

2. ליווי לרכישות להלבשת הבית.

3. הום סטיילינג לכלל הבית/ לחלל מסויים.

4. תכנון ועיצוב פנים לכלל הבית/ לחלל מסויים/ מסחרי.

5. הדמיות.

6. תכניות עבודה.

7. שרטוט כללי.

לתחילת הדרך, זו רשימה נאה לגמרי. מדי פעם תידרשו לתת הצעת מחיר על אחד/ שניים מתוך הסעיפים המצויינים לועיתים על כולם יחד כמקשה אחת וכדאי להבין מה מסתתר מאחורי המונחים.

בנוסף, עשו מחקר סביבתי קרוב ובידקו מהו טווח המחירים הנהוג באזורכם עבור סוגי השירותים ומהו ההבדל בין מעצב מתחיל למנוסה (יש הבדל).

לאחר שתכינו לעצמכם את הרשימה המלאה, נתחו כל סעיף בנפרד ופרקו אותו לגורמים, כך תדעו מה מסתתר מאחוריו. למשל, בסעיף 1- פגישת ייעוץ.

פגישת ייעוץ, היא פגישת עבודה לכל דבר ועניין ויש לגבות עליה תשלום. חובה לסכם זאת במעמד שיחת הטלפון המוקדמת ולכן כדאי להיות מעורים במספרים ולא לגמגם אותם בטלפון ברגע האמת.

מהו המחיר ומה הפרמטרים אותם יש לקחת בחשבון?

שאלה מצויינת!!!! 🙂

כשאתם מרכיבים הצעת מחיר עירכו פרוגרמה רלוונטית ואליה הוסיפו- זמן, דלק, מרחק, יצירתיות, חזון, דמיון (לאלו קצת יותר קשה לתת מחיר, אך הם בהחלט צריכים להילקח בחשבון).

לאחר שכל(!!!!) הפרמטרים נמצאים על הנייר, ולאחר שעשיתם מחקר שווקים בסביבה, מקמו את עצמכם על הקשת, בנקודה שאתם מרגישים איתה נוח כן, אני יודעת, "נוח" זו מילה כללית כזו, אבל זה מה שיש- אתם יכולים להרגיש "נוח ב- 500 ש"ח לשעה או ב- 150 ש"ח לשעה. מה שחשוב הוא לדעת לעמוד מאחורי המספר)

לרוב, תמחור פגישת ייעוץ יכול לנוע בין 200-600 ש"ח לשעה, תלוי הקשר מעצב וותיק/ מתחיל, אזור, מרחק וזמן נסיעה.

לעיתים, על מנת לתת טריגר סגירה ללקוח נקזז את עלות הפגישה בתוך שכ"ט הכללי ונציין זאת במעמד הפגישה.

זהו רק אחד מהשלבים לבניית הצעת מחיר נכונה ומדוייקת, אם תרצו לקבל עוד כלים יישומיים, צרו קשר עוד היום ונבנה לכם תכנית ליווי מותאמת לצרכים שלכם.

בואו נתחיל לזוז!!!!!

להתראות,

דפנה